Cum poate o plimbare zilnica sa stimuleze creativitatea

Daca esti ca majoritatea bloggerilor, probabil ca iti petreci o mare parte din timp asezat la biroul tau in fata calculatorului. Ai articole de scris pe blog, ai de raspuns la comentarii, ai de trimis e-mailuri, trebuie sa iti actualizezi paginile de Facebook, Instagram sau Twitter si lista continua. Daca nu esti atent, poti sa cazi cu usurinta in capcana de a privi ecranul calculatorului multe ore, iar asta nu este doar in detrimentul sanatatii tale, ci si in detrimentul creativitatii tale.

Scriitorul science- fiction Orson Scott a atras odata atentia la asta: „Aveti grija de corpul vostru. A scrie este o afacere sedentara. Creierul vostru este atasat de restul corpului. Nu poti sa faci cea mai buna lucrare atunci cand esti slab sau in stare proasta.”

Solutia? Scrie el: „Meriti sa faci o plimbare de o ora inainte de a scrie. Poti scrie mai putin din cauza timpului petrecut plimbandu-te dar poti scrie mult mai bine”

El nu este singurul scriitor care a laudat beneficiile mersului pe jos. Citeste mai departe ce alti scriitori celebri sunt adeptii plimbarilor de zi cu zi care iti pot stimula creativitatea.

Anticii aveau o expresie latina despre importanta mersului: „Solvitur Ambulando” care inseamna „se rezolva prin mers”.

Termenul s-a referit initial la raspunsul filozofului grec Diogenes atunci cand a fost intrebat daca miscarea era sau nu reala. S-a ridicat si a plecat. Curand, fraza a fost adoptata ca o modalitate de a descrie modul in care o plimbare ne energizeaza si ne ajuta sa gandim prin problemele noastre.

Pentru multi scriitori celebri, plimbarea a fost o parte esentiala a procesului zilnic de scriere.

In 1851, Henry David Thoreau a tinut o prelegere fascinanta cu privire la mersul pe jos la Liceul Concord. In discursul sau, a observat: „Cred ca nu imi pot pastra sanatatea si spiritul, decat daca petrec cel putin patru ore pe zi- si de obicei chiar mai mult de atat- sa ma plimb prin padure, peste dealuri si campuri, lipsite de toate angajamentele cuvintelor… Mai mult de atat, trebuie sa umblati ca o camila despre care se spune ca este singura fiara care rumega atunci cand merge.”

Ernest Hemingway era un alt pasionat. In memoriul sau „O sarbatoare mobila” a reamintit: ” M-am plimbat de-a lungul Quais-ului cand terminam de lucrat sau cand incercam sa ma gandesc la ceva. Era mai usor sa ma gandesc daca mergeam si faceam ceva sau daca vedeam ca oamenii faceau ceva ce au inteles.”

Citeşte şi  3 motive pentru a consuma branza

Desi acesti scriitori s-au bazat pe dovezi anecdotice pentru a lauda beneficiile mersului pe jos, studiile stiintifice recente au demonstrat ca afirmatiile lor erau corecte. O plimbare zilnica este o modalitate excelenta de imbunatatire a sanatatii si de stimulare a creativitatii.

Un studiu recent realizat de Universitatea Cambridge din Anglia a peste 334.000 de barbati si femei din Europa a constatat ca o plimbare plina de viata, de doar douazeci de minute pe zi, ar putea fi suficienta pentru a reduce riscul decesului unui individ. Mersul pe jos, ajuta la ameliorarea stresului si faciliteaza simptomele depresiei. Cu alte cuvinte, a te bucura de o plimbare zilnica riguroasa, duce la o viata mai lunga si mai sanatoasa, ceea ce inseamna mai mult timp pentru perfectionarea abilitatilor de a scrie.

Pe langa beneficiile evidente ale sanatatii, mersul pe jos poate sa ne faca mai inteligenti. Un studiu din 2011 a descoperit ca adultii mai in varsta care au efectuat 40 de minute de mers pe jos de trei ori pe saptamana timp de un an, au aratat o crestere a marimii intr-o zona a creierului numita hipocamp, si de asemenea imbunatatirea memoriei. De fapt, un nou studiu captivant de la Universitatea Stanford a aratat ca gandirea creativa se imbunatateste in timp ce o persoana se plimba.

Pentru cei cu vieti aglomerate, poate fi dificil sa gasesti timp pentru a scrie, sa nu mai vorbim de treizeci de minute sau mai mult in fiecare zi pentru mersul pe jos. Dar cel mai bun lucru este ca mersul pe jos este unul dintre acele exercitii care pot fi facute in sesiuni scurte pe parcursul zilei: de exemplu, 15 minute dimineata si 15 minute seara.

Cel mai important lucru este sa te asiguri ca nu stai in fata tastaturii timp de multe ore. Cand descoperi ca se intampla acest lucru, iesi de la birou si fa putina miscare.


 

Lasă un răspuns