7 beneficii ale consumului de zmeura

Zmeura, nu doar ca are un gust dulce, ci este si bogata in vitamine, antioxidanti si fibre. O ceasca (123 de grame) de zmeura iti va oferi 54% din doza zilnica recomandata de vitamina C, 41% din doza zilnica recomandata de mangan, 32% din doza zilnica recomandata de fibra si 12% din aportul de vitamina K.

  •  Cele mai importante beneficii de sanatate ale consumului de zmeura

1. Imbunatatirea memoriei – Studiile recente efectuate pe animale sugereaza ca exista o corelatie pozitiva intre consumul de flavonoide din zmeura si imbunatatirea memoriei. Cercetarile arata ca zmeura consumata are de asemenea potentialul de a reduce intarzierea cognitiva care vine odata cu imbatranirea.

2. Sanatatea inimii – Polifenolii, antocianina, flavonolii gasite in zmeura ajuta la reducerea daunelor oxidative cauzate de radicalii liberi si la prevenirea sau reducerea riscului de boli de inima. Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica, exista o asociere intre consumul de alimente bogate in flavonoide, cum ar fi zmeura, cu riscul redus de deces din cauza bolilor cardiovasculare. In special, antocianele au fost cunoscute pentru a reduce inflamatia care duce la boli cardiovasculare.

Polifenolii gasiti in zmeura pot sa ajute la reducerea riscului de boli cardiovasculare prin reducerea tensiunii arteriale. Intr-un alt studiu realizat de Norwich Medical School si Harvard Public School of Health, cercetatorii au urmarit 93600 de femei cu varste intre 25 si 42 de ani.

Studiul a concluzionat ca un aport regulat de antociani, din fructe de padure, a redus riscul atacurilor de cord in proportie de 32% la femeile tinere si de varsta mijlocie. Un alt studiu arata ca potasiul gasit in fructele de padure poate ajuta si inima. Studiul a analizat participantii care au consumat 4069 mg de potasiu pe zi iar astfel s-a constatat reducerea riscului de deces din cauza bolii cardiace ischemice cu 49%.

3. Prevenirea cancerului

Zmeura are o concentratie ridicata de acid elagic- un compus fenolic care poate preveni sau incetini cancerul (esofagian, de plamani, gura, faringe, endometrial, pancreatic, prostata sau de colon) prin stoparea cresterii celulelor canceroase si distrugerea progresului altor celule canceroase existente.

Citeşte şi  Miezul de nuca

4. Diabetul zaharat – Zmeura contine cantitati mari de fibre. Consumul acestora ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange stabil. Mai multe studii au aratat ca diabeticii de tip 1 care consuma cantitati mari de fibra au niveluri scazute ale glicemiei. Diabetul de tip 2 ar putea vedea o imbunatatire a nivelului glicemiei, lipidelor si insulinei.

5. Digestia, detoxifierea si prevenirea bolilor

Cei care sufera de constipatie necesita fibre si apa pentru a elimina. Studiile recente sugereaza ca dieta bogata in fibre ar putea juca un rol in reglarea sistemului imunitar si a inflamatiei, ceea ce reduce riscul bolilor cardiovasculare, diabetului, cancerului si obezitatii.

6. Ochii – Zmeura este o sursa buna de vitamina C. Cercetarile arata ca o dieta bogata in vitamina C poate ajuta la reducerea daunelor legate de radiatiile UV. In plus, consumul a trei sau mai multe portii de fructe pe zi poate scadea riscul de a dezvolta degenerare maculara legata de varsta.

7. Reducerea riscului de obezitate

Un fitonutrient din zmeura numit rheosmin, are capacitatea de a creste consumul de oxigen si activitatea enzimatica pentru anumite celule grase. Metabolismul este pus in hipertensiune, ceea ce poate reduce riscul de obezitate si boala hepatica grasa. Astfel, scade si activitatea unei enzime digestive de grasime care este eliberata de pancreas.

Daca doresti sa plantezi arbusti de zmeura, pentru beneficiile lor uimitoare poti arunca un ochi pe site-ul www.pepinieramoara.ro sa le consulti oferta.

Lasă un răspuns